16 veckor

Tiden går fort och nu har ytterligare en vecka passerat. Barnen har haft sportlov, jag har också varit ledig, det har varit väldigt skönt. I morgon är det dags för jobb och skola igen.

Det har inte skett några större förändringar under veckan som varit. Sunny busar, sover, äter och busar igen. På kvällarna ligger hon oftast hos J eller M till deras stora förtjusning. Det är så mysigt när hon kommer och lägger sig i mitt knä, kurrar och värmer mina ben. Nätterna är lugna, hon sover då helst bredvid storhusse och ibland bredvid mig. M har varit duktig att stänga dörren till sitt rum men ibland händer det att han glömmer och då passar hon på. Snabbt som attan springer hon in i hans rum. Man får egentligen se upp oavsett dörr, ska jag in i förrådet så är hon i hälarna på mig. En kväll hörde jag men såg henne inte, hon hade i ett obevakat ögonblick gått och lagt sig i städskåpet. När jag är i tvättstugan för att ta hand om tvätten brukar jag stänga dörren om mig, jag vill inte riskera att hon hoppar in i tvättmaskinen.

Äter och dricker gör hon gärna, det märks om inte annat när kattlådan ska tömmas. :) Favoritmaten är kycklinghjärtan och köttfärs, det är inget hon får varje dag utan någon gång emellanåt. I går vägde jag henne, nu väger hon 2246 gram.

I dag har Sunny varit utomhus för första gången. Hon följde med storhusse ut på altanen, det var tydligen spännande för henne, synd att jag missade det.



Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Men ååå så fin hon är, vackra Sunny! ♥♥♥ Tycker hon är väldigt lik Marussia på nedre bilden. Ska se om jag kan hitta en bild på Marussia när hon är 16 veckor.



Tycker M är så duktig på att komma ihåg att stänga dörren, det är verkligen inte lätt och som du skriver. Kattungar är snabba på att haka på. ;) Trots att vi har stora katter så har jag tagit för vana att alltid kolla i tvättmaskinen innan jag fyller den, bara utifall att....



Hälsa familjen och pussa Sunny! ♥ kram

2012-03-11 @ 17:58:37
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0