Renovering pågår

Vi började med lite renovering i går. Det blir omtapetsering och nya golv i sovrummet och arbetsrummet. Vi började med tömning av dessa rum, något en liten fröken tyckte var otroligt kul. Sunny hoppade ner i alla påsar allt eftersom, bet på böcker m.m. Till slut var allt tömt och då tyckte hon nog att det inte var så kul längre utan gick och lade sig på kökssoffan. Där blev hon kvar hela eftermiddagen, sov som en stock. Vi fick alltså riva tapeter i fred utan att hon skulle "hjälpa till". Jag funderade hur kvällen skulle bli när hon sovit så länge men jag måste säga att det var en av de lugnare kvällarna på länge. Lite bus blev det men inte mycket. När jag gick och lade mig i vårt tillfälliga sovrum, i källaren, följde hon med. Det var så spännande med allt som finns där, hon hoppade, balanserade, bet o.s.v. hela tiden så jag tog ut henne därifrån och stängde dörren. Senare under natten låg hon hela tiden nere vid mina fötter. Nu på morgonen har vi myst tillsammans, jag, Sunny och M. Åh, vad härligt det var! Det var ett spinnande utan dess like! :)

Nu i veckan tog jag ut Sunny på altanen. Det var helt underbart väder, strålande sol och +12,5 grader. Först var hon ganska avvaktande men det gick över ganska snabbt. När jag sedan tyckte att vi skulle gå in höll hon inte alls med. Det tog lite tid innan jag fick med henne. Hon hade ingen sele på sig, altanen är omringad av snö och jag tänkte att hon inte skulle vilja gå på det vilket hon inte heller ville. Det blev en hel det luktande och smakande av snö. Undrar vad som rörde sig i hennes huvud?

Bilder kommer att komma i ett senare inlägg. Jag vet inte var datakabeln till kameran tagit vägen. Den är någonstans i garaget nu, frågan är var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0