Det är mycket nu

Har inte hunnit med det jag har velat göra plus att det har varit mycket jobb den senaste veckan. Sedan i fredags har jag haft beredskap och det har blivit långa dagar. Vardagarna jobbar jag mellan kl. 07:00-16:00, sedan hem för att ha beredskap mellan kl. 18:00-22:00. Helgen som var blev det beredskap mellan kl. 07:00-15:00. Men nu är det bara en kväll kvar sedan blir det helg för mig i morgon, så skönt!

I dag var det dagen D, veterinärbesök för lillgumman, hon har kastrerats. När jag ringde veterinären för att boka in en dag för detta var det först sagt att hon skulle vara c:a sex månader. När jag berättade hur mycket hon väger bokades Sunny in lite tidigare. Nu väger hon närmare 3,5 kg, vet inte exakt nu när hon vägrar att bli vägd på hushållsvågen. Storhusse är på väg hem med en halskrage till henne. Jag tycker att hon är lite för intresserad att slicka på såret. Nu har hon i alla fall kvicknat till så pass att hon klarar att hoppa upp på arbetsbänken i köket. Jag trodde det skulle ta längre tid än det gjorde. Hon var så vinglig när hon kom hem och det är bara ett par timmar sedan. Det blir extra bra att vara ledig i morgon så hon inte behöver vara ensam hemma hela dagen.

Något hon verkligen gillar är att gå ut. Hon är i sele och det fungerar bra. Det är ett problem för mig då jag inte klarar att öppna spännena själv, de sitter som berget! Så utevistelse blir det när storhusse är hemma. När såret efter kastreringen har läkt ska hon börja få gå ut mer utan sele. Med tanke på hur vi bor plus att M är allergisk tror jag att det kommer gå bra. Vi har skogen alldeles inpå husknuten så där finns det en hel del smaskiga typer. Kisse kom hemdragande med det ena efter det andra. Jag har gnagarfobi så det är inte helt optimalt, jag slipper i alla fall ha levande gnagare inomhus.

Sunny ser drömmande ut genom fönstret, tänker kanske "åh, om jag ändå fick gå ut".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0