Glad påsk!

Det blev påsk helt plötsligt, tiden går ju så vansinnigt fort! I dag är det väldigt fint ute, strålande sol och klarblå himmel. Tyvärr är det ingen värme, just nu är det -2 grader. Renoveringen vi gjort är klar. Maken tillverkade ett nytt skrivbord åt mig, stort och fint. Jag ska åka in till stan i morgon och försöka få tag i överkast och gardiner. Nu när sovrummet blivit som nytt vill jag att det vi har där inne ska matcha. Vi har lagt in laminat på golven, mattorna som vi hade innan var så fula tycker jag. Sängramen var vitlaserad så den har jag målat vit, det blev jättebra. Så här ser sovrummet ut med nya tapeter och nytt golv.

 

I helgen är jag och Sunny ensamma hemma då resten av familjen åkt till Stockholm. Gårdagskvällen var lugn förutom att en stor, tung och dessutom snygg kruka åkte i golvet. Nätterna de senaste två veckorna har varit lite jobbiga då vi sovit i ett rum som varit så oerhört spännande att vara i för Sunny. Natten till i dag var hur härlig som helst. Hon sov med mig hela natten, antingen bredvid mig eller under mitt täcke. Jag blev väckt redan vid sjutiden då hon höll på med persiennerna. Gick dit för att försöka få henne att sluta då jag upptäckte vad hon egentligen höll på med. Det var jakt på gång! Hon har tagit sitt första byte som även åts upp, en fluga. :-)

När Sunny är vaken är hon sällan tyst, hon pratar jämt och ständigt med oss. Nu har jag t.o.m. börjat lära mig lite vad hon säger (tror jag). Hon låter på ett speciellt sätt när hon varit på lådan. Jag har i ett tidigare inlägg kallat Sunny för vår lilla struts, hon fortsätter att gömma huvudet. Fast hon verkar tro att hon inte syns när hon gör så. Har hon gjort ett bus och vi säger till henne brukar hon gömma huvudet. Ibland när hon gömt sig brukar vi låtsas att vi inte ser henne utan går istället och lockar på henne utan att se där hon ligger för tillfället. Sunny brukar ligga alldeles tyst men efter en stund piper hon till och ger sig tillkänna. Det här lilla leken gör vi flera gånger om dagen. :-)

Jag har förresten testat vitpeppar där jag inte vill att hon ska vara, t.ex. laddningskabeln till mobilen. Det funkar alldeles utmärkt! Den lilla damen som inte är så liten längre väger nu 2849 gram.

Kurragömma på gång



Lek med leksaksmus


Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Visst är det mysigt med katter som pratar och att man sen hör skillnad på de olika lätena. :)



Marussia pratar i vanliga fall inte så mkt men när hon har kull pratar hon väldigt mycket. Dolce har ett speciellt läte ibland, även hon pratar en del och det gör Sakhi oxå. :)



Vad tråkigt att hon har lyckats välta blomkrukor. :( Ingen av våra katter är direkt klumpiga, men så är ju Sunny också en kattunge ännu o kan ha lite problem med hålla koll på sin kropp. ;) Så stor hon har blivit redan!! :o



Duktigt av henne att fånga sitt första byte redan. Ska bli intressant att se vad/om hon fångar byten i sommar.



Hur gick det för killarna att lämna henne då o fara bort? Skönt med egentid för dig med Sunny! :) Pussa gumman från oss alla. kram

2012-04-06 @ 11:28:37
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0