Äntligen!!!

Så har vi fått hem vår lilla Sunny! När vi skulle åka hem gick hon och lade sig i transportburen, det blev nemas problemas. Hemresan var tyst, hon sade inte ett enda pip. Väl hemma hos oss verkade hon ha blandade känslor. Hon var ganska orolig och pep en del i början. Här har hon inga andra djur att dela hem med, hon har ett helt hus för sig själv. De första timmarna var hon lite rädd tror jag, vi förmanade sönerna att ha dämpade röster och inget spring. Det är inte klokt vad lugnt det varit här i kväll! De tog oss på orden och mer eller mindre smög fram, röstläget de har skulle nog inte ge något högt decibeltal direkt.

Att ligga under kökssoffan ser ut att ha blivit en favorit. Det går ju bra än så länge nu när Sunny fortfarande är liten och får plats därunder. När hon ligger där är hon i fred men har ändå lite koll på oss. Hon har inte velat sitta i knä men det har gått bra att när jag haft henne bredvid mig och strukit henne på ryggen. När jag lade mig på köksgolvet kom hon och strök sig mot mig. Hon har också börjat närma sig J. När han har gått iväg från t.ex. vardagsrummet har Sunny nyfiket följt efter för att se var han tagit vägen.

Något vi sett under vår första kväll tillsammans är att Sunny gärna vill vara i närheten av oss. Antingen har hon legat under kökssoffan eller bakom soffan i vardagsrummet. Jag tror att hon gillar att ha oss (relativt) nära då hon piper om hon inte ser/hör oss.

Det ska bli intressant att se hur första natten blir. Att vara utan mamma och syrran känns nog i det lilla katthjärtat. ♥

Jag har inga bilder att lägga in, jag har inte velat störa Sunny med kamerablixt när det varit lite oroligt i kväll. Förhoppningsvis kan det bli i morgon.

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jag hoppas att natten har varit lugn för er alla. Har ni hört hur roligt Sunny pratar, det är inte bara ett mjau utan hon "kuttrar"/sjunger nästan. Precis som moster Dolce. ;)



Ja, nog ska hon ha funderat var hon har kommit, alldeles lugnt, tyst o stilla o ingen mamma eller syster att vara nära.



Det kommer nog rätt snart att vända. Ett tips är ju att killarna (vad duktiga dom har varit förresten) busar med henne. Ge henne lite godis etc.



Marussia är ju ingen knäkatt men vill verkligen vara i närheten. Sunny kom ofta frivilligt fram o la sig i knäet så jag hoppas hon gör det hos er också. Ser fram emot att få höra o se mera av Sunny. :)



Hälsa familjen o ge Sunny en puss från oss alla! ♥ kram

2012-02-18 @ 08:12:28
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0