En riktig bustjej

Jag tror Sunny har provat precis allt hon inte får nu. Hon provar dessutom om och om igen och vi får säga "Nej" och lyfta bort henne från det hon nu håller på med. Hon har en förkärlek till tidningar, speciellt den jag håller på att läsa. Antingen ligger hon stilla på den eller biter. Så fort hon får tag i papper eller kartong är tänderna och klorna framme. Att det ska vara så himla kul! En blomkruka har tippat omkull på fönsterbrädan, ytterkrukan är i någon form av metall så den klarade sig. Det blev bara lite blomjord som åkte ut.

I går var jag och köpte en sele till henne. Rosa med blommor på, får passa på, killarna har alltid vägrat rosa. Jag tror vi avvaktar till i helgen med att prova den. Jag jobbar kväll fram till i morgon och killarna vill vara med också på hennes första möte med snö och allt annat som finns där ute.

Något hon börjat med är att tigga när jag ska äta något. T.ex. i går när jag skulle äta frukost pratade hon väldigt högt hela tiden. Hon tittade på mig och gick samtidigt till hennes matplats. När jag satt kvar vid bordet och fortsatte äta kom hon tillbaka mot mig, tittade på mig, pratade och gick mot matplatsen. Kan nämna att hon fick mat av storhusse kanske en timme innan. I går köpte jag en ny våg, den går upp till fem kg. Nu på morgonen vägde jag henne, 2006 gram väger hon nu.

Hon ligger inte kvar i vår säng på nätterna utan verkar föredra att ligga i arbetsrummet. Synd säger jag, det var ju mysigt att ha henne bredvid sig, med infällda klor vill säga.

"Hängbiljett på köksstolen"

Tittut! (Tyvärr lite suddigt)

Här höll jag på att läsa dagstidningen...


Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Mysiga, busiga fina tjejen! ♥ Ja, här gäller det ju att ha ett ♥ av stål så att hon inte börjar tigga jämt av er. ;) Lånar lite bilder härifrån snart. Ska bli kul att höra vad hon tycker om att vara ute. Hälsa familjen och pussa Sunny! kram

2012-03-01 @ 11:41:53
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Annika

Vad roligt att du lämnade en kommentar. det är roligt att få läsa bloggar med människor som har köpt katter av Gunilla.Jobbar du inom vården?Det gör jag,jag jobbar inom hemtjänsten.Hoppas att du också ska på informationsträff med Gunilla 31/3. Då kanske vi ses. hälsningar Annika.

2012-03-01 @ 21:00:47
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0