Höstlov

Den här veckan har sönerna höstlov. Det är något som gillas av Sunny eftersom hon inte behöver vara inomhus på dagarna om hon inte vill. När vi är hemma får hon gå in och ut som hon känner för. Oftast brukar vi gå ut via garaget när vi ska till skolan/jobbet på morgnarna annars smiter hon ut. Hittills har hon inte lyckats med det och jag kan tänka mig att hon blir hopplös att få in igen om hon skulle smita ut.

Vi har delat upp veckan mellan oss så killarna inte behöver vara ensamma, jag har varit ledig i dag och kommer även vara det i morgon och på fredag, väldigt skönt! Allt lunkar på i sin vanliga takt här hemma. Något Sunny gör ibland är att hon smyger på mig bakifrån, hoppar upp och smäller till mig på benen med tassarna. Jag har ingen aning om varför hon gör det, det händer lite nu och då, både då hon nyligen ätit och inte ätit, när hon nyligen varit ute eller varit inne hela dagen. Min gissning är att det är hennes sätt att busa med mig. Det är annars oftast maken som busar med henne, hon brukar klättra upp i klösträdet och så har de lite konstiga ljud för sig. Sunny brukar tycka det är kul men ibland blir hon lite less på honom. :-)

Usch, vad dåliga vi är på att ta kort! Ja, det är inte helt enkelt heller när Sunny inte brukar vara speciellt intresserad. Hittar jag en perfekt pose så givetvis har hon flyttat sig på något sätt innan jag hinner knäppa. Oftast brukar det bli bakhuvudet jag får med, jag vill ju fota hennes vackra ansikte.

Snart har vår "lilla" gumma födelsedag. Den 20:e fyller hon ett år, det är inte klokt vad tiden flyger iväg. Då ska hon få en festmåltid, det blir förmodligen kycklinghjärta eller något sådant. Jag vägde henne nyligen, det verkar nästan som att hon gått ner i vikt, 4,4 kg (!) men vår våg lever ibland sitt eget liv. Jag brukar få ställa mig på vågen flera gånger, om vågen stannar vid samma vikt vid två tillfällen brukar jag godta det. Sunny ser i alla fall väldigt välmående ut och det ser inte ut som att hon blivit lättare. Det känns inte heller så när man lyfter upp henne. Jag ska göra om vägningen snart så får vi se var vågen stannar då. Undrar ändå om jag inte skulle ha köpt en ny?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0