Var är snön?

I morgon är det nyårsafton och snön lyser med sin frånvaro. Det gick inte så bra att lägga upp bilder i mitt senaste inlägg så det får bli nu istället.
 
Den här bilden tog jag för ett tag sedan. Nu har jag inte varit världens flitigaste på att blogga så den är ny här i alla fall.
 
På julafton hade vi faktiskt fått snö! Det var lite stressigt den dagen så jag gick bara till uterummet och där var det rimfrost nästan överallt. En liten glugg hittade jag i alla fall. :-)
 
Snön regnade tyvärr bort och det blev mer eller mindre en skridskobana på gräsmattan. Det behövdes broddar för att överhuvud taget kunna gå här.
 
 
Sunny vill gärna följa med mig i skogen. Ska jag längre bort än 50 meter ser jag till att hon är inne eftersom hon inte får följa med då. Vem vet var hon går då? Jag vill inte chansa så hon får bara hänga med upp i skogsbrynet ovanför vår tomt. Det blir två bilder på henne, nästan likadana, men hon brukar inte gärna vilja posera framför kameran. Bilderna hade nog blivit bättre om jag hade haft kameran med mig. Med den här lilla damen är det bara att passa på när tillfälle ges även om bilderna är tagna med mobilen. Alla utom den första är tagna igår, 29/12. Ska det inte vara vinter då?!
 
 
Gott Nytt År!
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanne Mattsson

Hej!
Länge sen jag var inne men vi har startat på nytt igen."Yin bloggar" fniss fniss.men vore kul att få uppdatering om Sunny? Hoppas vi hörs snart missan hälsart ull lillsyrran 😍
Kram från oss gm matten Susanne

2015-07-13 @ 23:08:30
URL: http://yinsibiriskkatt.blogg.se/
Postat av: Susanne Mattsson

Till lillsyrran ska det ju vara 😃

2015-07-13 @ 23:09:27
URL: http://yinsibiriskkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0