En överraskning

När jag ändå är igång tar jag ett inlägg till. Det här handlar inte alls om Sunny utan en annan katt.
 
Lördagen den 22/12 ringde äldste sonen, E. Han sade att hans katt, Simba, betedde sig märkligt. Hon låg mest under soffan och sängen och så var det fläckar här och var. Jag frågade om det var blod men han trodde det var urin. Hur som helst tyckte jag att han skulle åka till veterinärerna i Vännäs vilket han gjorde. De misstänkte att det kunde ha med urinvägarna eller livmodern att göra. Hon blev röntgad så de skulle kunna se om hon hade en tumör. Det var ingen tumör utan två små kattungar, vattnet hade gått därav fläckarna! E fick en smärre chock, Simba är kring 12 år så det är ju ingen ungdom precis.
 
På kvällen var förlossningen över, den ena av ungarna klarade sig inte. Så det blev en liten kull på en unge, det var tur ändå att det inte blev 5-7 ungar som Simba fått i sina tidigare kullar. E kommer att behålla ungen så han behöver inte bekymra sig om att försöka få tag i bra hem till någon kattunge. Jag har kollat och jag tycker att det ser ut att vara en liten tjej. Jag kollade inte efter ordentligt förrän i går kväll. Inget namn har hon fått ännu då E inte vetat vilket kön det blir. Får se om det blir något från Lejonkungen som Simba är. Då har jag en favorit, Sarabi, det låter som en riktig drottning det. :-)
 
Säga vad man vill, men hur söta är inte kattungar? Nu när jag har min nya kamera var jag tvungen att ta ett gäng kort. Så, nu har man blivit "kattfarmor". Kär har jag blivit, det är ett som är säkert! Eftersom katter är som de är, speciellt utekatter har jag tänkt att hon ska få slippa äta p-piller, det är kastrering som gäller. Här kommer några smakprov på den lilla godingen.
 
 
 
Här är hon med mamma Simba.

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Ja, vilken överraskning detta blev. Hoppas att den lilla inte blir alltför busig mot sin mamma. E får nog busa mkt med kattungen så Simba får lite lugn och ro. :)

Sarabi är ett väldigt fint namn. Kul få se bilder på den lilla. :) *kram*

2013-01-13 @ 14:15:41
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0