Aprilväder...

Ena dagen sol, nästa snö. Nu är jag less och längtar verkligen till sommaren! Familjen är nu samlad igen, det är skönt att ha fått hem dem. Sunny var inte det minsta intresserad av dem först men det tog bara en stund så var allt som vanligt igen. Lilla gumman blir bara större och större. Jag försökte väga henne på hushållsvågen men det ville hon inte alls. Hon var nyvaken så jag trodde det skulle bli lätt, vilket det inte blev. Jag vägde istället mig själv först på personvågen, sedan vägde jag mig igen med Sunny i famnen. Jag var tvungen att göra det ett par gånger för att dubbelkolla. Den "lilla" väger numera 3,3 kg!!! Hon har blivit lång och är ganska smal. Äter mycket gör hon men för att orka hålla igång så mycket som hon gör behöver hon all mat hon kan få.

I dag blev det premiär utomhus i sele. Den stora jag köpte tidigare åt henne som inte passade alls i början av mars passade bra nu. Det var en spännande utflykt här ute. Sunny fick träffa grannens stora hund, en hovawart. Ingen av dem visade något större intresse för varandra, det kan ju bero på att de var kopplade båda två. Vår tidigare katt var livrädd för den här hunden så vi tänkte att hunden och Sunny ska få träffa varandra under lite ordnade former. Jag skulle tro att det kan funka, han är väldigt snäll men vill gärna busa. Vi gick in igen efter ett tag, då lilla gumman verkade frysa. Det är ingen värme här ute i dag.





I går köpte jag en ny leksak till henne som ser ut att bli en ny favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0