Åttonde dagen

Nu har Sunny bott hos oss i åtta dagar, det känns som att det varit längre tid än så. Hon har blivit riktigt hemmastadd, busar och gosar om vartannat under hennes vakna tid. En riktig ligist har hon varit också. På nätterna har hon kommit på att hon kan smyga in under våra täcken. När vi ligger och sover som bäst passar hon på, in med klorna i våra ben! Inte helt skönt vill jag lova, vaknar till ordentligt gör man också. Det är svårt att bli arg, hon är ju så söt!


De två senaste nätterna har hon inte gjort så här alls faktiskt. Hon har smugit in under täcket, jag har känt något varmt och mjukt komma uppför utsidan av benet. Sedan har hon lagt sig för att sova, hur mysigt som helst! Hon verkar ha börjat anpassa sig efter vår dygnsrytm, på nätterna sover man.

Sunny är glad i mat, det kan man lugnt säga. Favoriten är kycklinghjärta som uppfödaren skickade med, jag måste nog köpa hem sådana. Jag vägde henne i går, 1924 gram. Hon har alltså ökat med 105 gram sedan i måndags! Jag måste köpa en ny våg, hushållsvågen jag har här hemma går bara upp till två kg. Annars får jag nog börja med personvågen. Nackdelen med det är att då ser man inte gram utan hekto.

Sunny har också accepterat kåpan till kattlådan. Vi hade en sedan tidigare, med lucka, som jag tycker är så praktisk. Det blir minimalt med kattsand utanför lådan. Hon var väldigt skeptisk och ville inte gå in genom luckan så jag tog bort den. I torsdags satte jag dit den på nytt och höll upp luckan för henne, då gick hon in. Efter några gånger öppnade hon luckan själv och nu sitter den där. Hon är inte rädd för den längre, det känns skönt.



Det känns helt underbart att ha en sådan söt, gosig, social, busig och helt underbar liten katt! Hon är inte så intresserad att vara med på bild, många av de jag tagit är mitt i språnget då hon upptäckt mig med kameran. Några har blivit ganska bra, exempel på det här nedan.





Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Så kul läsa hur bra allt går för er o för Sunny! :D Att fotas tycker inte heller Jivara (mormor) eller Marussia om. Men du/ni har ju fått fina foton på henne här. ♥



Vad gäller våg så har jag en sån här, går upp till 10 kg. Mycket bra tycker jag. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164636494



Hälsa familjen o pussa Sunny. kram

2012-02-26 @ 15:53:29
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0