Var tog sommaren vägen?

Vilket väder vi hade förra helgen, drygt +20 och strålande sol från klarblå himmel. Nu är det mest regn i luften och bara kring +10-12 grader. Sunny fick vara ute en del med oss förra helgen, i takt med att temperaturen sjunkit har även hennes sug att gå ut gjort detsamma.

Lillgumman blev dålig i magen nu i veckan. Jag vet inte alls vad det berodde på, om hon fått i sig något hon inte skulle ätit. Hon verkar prova på att smaka på det mesta, brödsmulor som hamnat på golvet äter hon t.ex. upp. Små barn brukar ju reagera på om de ätit något starkt, undrar om det var samma här? Eller om det blivit en överdosering av alla flugor och annat som hon jagar vid fönstren. Hon luktade inte sommarblomster direkt så det blev en tur till badkaret. Det måste ha varit något tillfälligt, magen verkar fungera som den ska igen.

Apropå bad går det rätt så bra. Nu sist protesterade Sunny en gång, hon pep till lite. Av kroppsspråket att döma är hon inte helt tillfreds med vad vi utsätter henne för. Nu satt hon kvar på badrumsmattan efteråt och torkade sig själv efter vi torkat henne med badlakanet. Hon kom inte ut förrän hon var i princip helt torr. Det var ganska varmt i huset den dagen efter värmen vi hade ute förra veckan, hon såg inte ut att frysa alls i jämförelse med tidigare bad.

Jag och M är hemma med henne nu i helgen. J och hans klass har åkt till Västerås för riksfinal i Schack-4:an, maken följde med honom. Med tanke på att det var 800 klasser i början och 121 har gått vidare så har de varit väldigt duktiga. Det är spännande att vara här hemma, jag vet ju inte hur det går. Har begärt ständiga uppdateringar men jag är väl för otålig. :-)

På onsdag får vi besök av Sunnys uppfödare. Det ska bli roligt att höra av henne hur hon tycker att Sunny utvecklats. Det här är vår första sibbe så det är lite svårt att veta i vilken takt de ska utvecklas. Det är helt klart att det är en helt annorlunda med en sibbe än en huskatt om vi haft tidigare.

Det är varmt och skönt bredvid diskmaskinen! :-)

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jag ser verkligen fram emot att få träffa Sunny igen. Hon ser så stor o fin ut på bilderna du lägger ut! :) Jag dyker upp kring 13-tiden, är det OK?



Spännande med tävlandet, jag hoppas att det har gått bra o att J är nöjd med helgen. :) kram

2012-06-03 @ 22:13:38
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Susanne

Hej Helena! Vad fin Sunny är!! Jag har sett bilder som Gunilla tagit och man ser likheten men Yin är mörkare ;-). har ju glömt svara dig - du undrade var jag hade varit när jag var borta från Yin så länge (2,5 veckor är en lång tid för den som längtar;-)). Jag var nere på Öland och hjälpte till med att tömma min fasters hus som tyvärr gick bort i höstas. Jag kan inte göra så mycket pga värken men jag fick göra i min takt det jag orkade och skötte en del markservice ;-). Det var ju i mars så våren var i full gång där medan det var vinter här så det var ganska skönt. jag mår bättre när det är varmare så du kan ju ana vart jag längtar ;-)...

Men nu har ju faktiskt värmen börjat komma.. Ha det så bra kraaam

2012-06-12 @ 17:49:55
URL: http://yinsibiriskkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0