Äntligen vår!

I helgen var det helt fantastiskt väder! Våren har kommit, vad jag längtat! Sunny har fått vara ute både lördag och söndag. Hon får inte vara ute själv, vi har varit ute tillsammans med henne. Hon har inte så mycket förstånd ännu så det är bäst att hon inte är ensam. Oj, vad spännande hon tycker det är. Det är så roligt för henne att jaga vissnade löv som dansar i vinden, flygfän, myror och annat. Det har inte varit helt lätt att få in henne igen må jag säga. :-)

Sunny är nu helt återställd efter kastreringen. Vi tog inte bort stygnen själva utan vi åkte till veterinären med henne. Logistiken var dock inte helt enkel. I och med att vi jobbar i stan båda två löste vi det så att maken åkte hem och hämtade henne mitt på dagen. Sunny fick vara på hans jobb ett tag innan jag kunde åka från jobbet och hämta upp henne. Hon fick träffa en hund där vilket resulterade i en del sår på storhusses händer. Efter kastreringen fick hon minskad aptit och gick ner lite i vikt. Nu har Sunny börjat hämta igen lite förlorad vikt, hon var nere på 3,2 kg men nu väger hon 3,4 kg. Hon har bara 1 hg kvar till matchvikten hon hade innan ingreppet. Aptiten har kommit tillbaka så hon lär nog lägga på sig vikt ganska snabbt. Pälsen har börjat växa ut under magen på henne och såret är borta, nu är det bara ett ärr.

Det sägs ju att sibbar tyr sig till en i familjen och det ser ut att stämma även här. Till min stora lycka, och övriga familjens "förtret", verkar hon ha valt mig. Hon sover ofta på andra ställen än i vår säng på nätterna men på morgonsidan kommer hon alltid och lägger sig hos mig, gärna under mitt täcke. Stänger jag in mig någonstans, t.ex. tvättstugan eller toaletten, sitter hon ofta och "ropar" på mig från andra sidan dörren. När jag kommer hem från jobbet vill hon alltid bli upplyft, då helst bli buren som ett litet barn med frambenen över min ena axel. Hon är så gosig lilla gumman! :-)

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Sunny kommer nog bli en bra jägare tror jag. Men det är kanske säkrast att börja med små byten, som typ löv. ;)



Låter jobbigt att få till ett enkelt överlämnande men jag antar att Sunny charmade alla på hans jobb? ;) Tråkigt läsa om såren, hoppas han snart är bra.



Har nog inte hört förut om en katt som gått ner i vikt i samband med kastreringen, dvs Sunny är "one-of-a-kind"! :)



Ja, det är inte helt lätt när katten väljer ut bara en favorit i familjen. Det finns bara en lösning, köp en till. ;) Du kommer väl ihåg vad jag sa om att dom är beroendeframkallande? ;) Hälsa familjen och pussa Sunny. kram

2012-05-15 @ 23:38:57
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Annika

hej, har startat en ny blogg och tagit bort den gamla. Den nya bloggen heter www.ladyochlufsen.blogg.se. Du får gärna gå in och läsa den om du vill.kram från Annika och katterna. Ha en trevlig helg.

2012-05-18 @ 19:14:23
URL: http://ladyochlufsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0