Ny tur till veterinären

Såret efter kastreringen gjorde oss lite fundersamma. Vi tyckte det såg svullet ut plus att det såg ut som att stygnen gått upp. I och med att vi inte sett att Sunny hållit på något i såret har hon inte haft halskrage. En ny tur till veterinären blev det. Det visade sig att svullnaden var en reaktion mot stygnen inuti magen. Det kan vara ett stygn hon dragit bort men tydligen ser allt ut som det ska. Man är ju en novis när det gäller sådant här så det kändes skönt att ha fått visa upp henne. På söndag ska vi prova att ta bort stygnen själva men vi har en inbokad tid hos veterinären på måndag om vi inte klarar det själva.

Jag måste bara säga att någon katt liknande Sunny har jag nog aldrig träffat på tidigare. Det är helt otroligt vilken fin liten katt vi har! Hon har ju blivit lite äldre, något mer förstånd har hon fått även om hon skulle behöva lite mer för sin egen skull. :-) En stor flicka är hon på väg att bli, 3,5 kg stannar vågen på nu. Det har avtagit med viktökningen för henne, i och med att hon blir äldre ökar hon inte lika snabbt som tidigare. I och med kastreringen fick hon sämre aptit, det tog ett par dagar innan hon var sig själv igen.

En riktigt gosig katt är det när hon känner för att komma upp i soffan och mysa. Annars ligger hon gärna och sover i transportburen som står i vardagsrummet. På nätterna kommer hon förr eller senare och lägger sig i vår säng, då helst under mitt täcke. På morgnarna är hon inte så tjatig längre när det handlar om mat. Är det t.ex. lördag får vi sovmorgon, det är inte så dumt. Det brukar vara ett himla kurrande från henne. En kväll då vi hade gått och lagt oss kom hon och drog mig i håret med tänderna. Jag satte mig upp och då passade hon på och lade sig raklång på min kudde. :-)

Det går bra för M och hans allergi, han får röda ögon i undantagsfall. Han berättade att han, efter kastreringen, suttit och kliat Sunny och sedan råkat klia sig själv i ögonen. Inget hände! Det känns så skönt att det går så bra som det gör. Dörren till hans dörr fortsätter att vara stängd men ibland öppnas den plötsligt utan att någon av oss tvåbenta öppnat den. Hon är ju så sugen att gå in dit och tar alla chanser hon får att springa in, snabbt går det. Vi börjar nästan tro att hon öppnar dörren själv. Den öppnas ut mot hallen så jag trodde det skulle bli för svårt för henne.

Fingumman!


En som gärna vill vara med där det händer saker, som t.ex. köket.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej, vad skönt att kastreringen gick bra. Det gick bra när jag kastrerade Lady och Lufsen också. Ha det bra. Kram från annika.

2012-05-03 @ 11:00:48
URL: http://annikassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Bra att ni höll lite extra koll på busiga Sunny. Vi hade problem med att ta Dolces stygn (beroende på att pälsen växte så snabbt) så vi for också in med henne.



Hon kommer nog snart att bli hungrig på mat igen, gissar jag. ;)



Så fina kort på Sunny ni har tagit o det är så kul att följa med henne på era o hennes äventyr. Just nu saknar hon förstånd, det brukar däremot komma när hon blir lite äldre. Hon är ju fortfarande väldigt ung.



Härligt att M klarar allergin så bra. Och jag är inte helt förvånad då det finns många sibbar som öppnar dörrar. ;) Hälsa familjen o ge Sunny en puss. kram

2012-05-03 @ 11:27:26
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0