Äntligen fredag!

Så blev det helg till slut. En helg som är hett efterlängtad efter att ha jobbat kl. 7-16 + beredskap kl. 17-22. I dag slutade jag lite tidigare, mycket skönt! Har inga direkta planer för helgen, det känns också skönt. Det enda som är inplanerat är att M ska ha övernattningsgäst, själv lär jag nog somna i soffan.

Undrar om Sunny mår riktigt bra? Jag skar upp en oxfilé för kvällens middag. Jag gjorde i ordning lite småbitar på ett fat, Sunny måste ju också få en festmåltid. Hon gick fram, luktade på köttet och gick därifrån! Det kan nog vara så att hon inte är hungrig. Hon är en mycket duktig jägare och har varit ute en sväng. Inte nog med att hon dödar näbbmöss men maken berättade att hon hade ätit upp en! Katter brukar inte tycka om sådana möss, de är tydligen väldigt äckliga i smaken. Jag vet inte men jag skulle hellre tro att det var en skogsmus hon ätit upp.

För ett par kvällar sedan då jag satt och pratade med Sunny upptäckte jag att hennes ögon håller på att skifta i färg. Nu ser man klart och tydligt att ögonen blivit gröna närmast pupillen. Den här damen får nog samma färg på ögonen som sin mamma, moster och mormor. Jag är ganska säker att jag sett att Marussia, Dolce och Jivara har gröna ögon. Rätta mig om jag har fel Gunilla! Jag har tyvärr ingen bra bild på henne där man ser ögonfärgen, ska försöka få till en sådan.

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Japp, du har rätt. Jivara har en väldigt vacker grön ögonfärg som hon har gett till bla Marussia och Dolce. Dock inte till Sakhi som har bärnstensfärgade ögon. :)

Kul att hon är en sådan effektiv jägare, eran Sunny! :) Hälsa familjen och pussa Sunny! ♥ *kram*

2012-10-23 @ 10:24:04
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0