Länge sedan

Har haft uppehåll i bloggen ett tag. Det har varit mycket under en längre period och jag kände att jag behövde ta hand om mig själv så jag kommer på banan igen. Sakta men säkert går det, man brukar ju säga att det går upp och ner vilket det mycket riktigt har gjort.

Sunny blir mer och mer vuxen, nu är hon 10,5 månad gammal. Växer gör hon också även om det inte är i raketfart längre. Sist jag vägde henne stannade vågen på 4,9 kg. Lång är hon också, om hon står på baktassarna når hon med framtassarna uppe på diskbänken, dit upp är det 90 cm.
 

Många byten har det blivit för henne nu i höst. Jag har faktiskt ingen aning om hur många skogs- och näbbmöss det blivit. Vi hittade även en halvt uppäten fågel utanför altanen. Vilken sort det var gick inte att se... Kul verkar hon ju ha i alla fall! :-) Något som var mindre kul (för mig) var när hon till slut kommit in en kväll. Vi hann inte torka av henne, än mindre borsta pälsen, innan hon gick omkring och slutligen lade sig i min säng. Behöver jag säga att det blev ett behov av renbäddning? :-/

I går morse höll Sunny på att driva mig till vansinne. Kl. 05:30 började hon gå omkring och jama plus att hon klöste på tapeterna. Jag steg upp (otroligt trött), gav henne mat som hon bara luktade på. Släppte ut henne men efter c:a fem minuter började hon klösa på altandörren igen. Jag steg upp och släppte in henne men bara efter en liten stund skulle hon ut igen. Efter fem minuter till skulle hon in igen. Jag var vid det här laget så pass vaken att jag inte kunde somna om så då passade hon på att kura ihop sig i min säng och somna.

Sunny är en otroligt mysig och fin katt men som jag skrivit om händer saker som inte är så roliga. Hon brukar följa efter mig precis överallt om hon är vaken. Det är inte alltid så bra, som i morse då jag skulle in i garaget, snabbt som attan sprang hon efter och lade sig på tidningarna jag brett ut på golvet. Det hade ju inte gjort något i annat fall men nu låg ungefär 1,5 kg trattkantareller på torkning där.

Klätterträdet vi köpte har blivit väldigt lite använt, faktum är att hon blev för tung. Maken stagade upp på ett par ställen och nu ligger hon där nästan jämt, dag som natt.
 
Det här var före åtgärden av klätterträdet, det ser inte helt bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0