Sommar!

Nu var det ett tag sedan sist. Sommar har det blivit och den har hittills varit mycket bra. Jag och yngste sonen flög till Stockholm och bodde ett par nätter på hotell. Det blev Skansen, Naturhistoriska med Cosmonova och shopping. Vi hann med att besöka en kompis en kväll och så lunchade vi med min kusin. Det är så sällan vi träffas, det var mycket trevligt! Sedan kom maken och mellansonen ner med bil. Det blev en natt hos min svägerska innan vi åkte söderut. Vi sov en natt i makens morbrors stuga i Södermanland innan vi kom fram till High Chaparral. Två nätter i stuga blev det innan vi åkte norrut. Övernattning på ett hotell i Mora innan vi stannade i Sundsvall. Ett stopp på IKEA, sedan kom vi hem. Vi fick ett varmt mottagande av Sunny som hade varit hemma tillsammans med min svärmor. Hon bodde hos oss när vi var borta och de hade kommit bra överens.

Lilla gumman ligger på stadiga 4,4 kg och hon är lång. Sunny är c:a 90 cm mellan bak och framtassarna när hon ligger utsträckt. Pälsen blir ganska lätt tovig, vi får hålla efter henne. Nu har hon fått några knutar nära skinnet och hon gillar inte att vi håller på där. Det är nog bara att passa på när hon sover djupt. När hon gör det är hon inte så lättväckt. Vi bär henne som en bebis, Sunny, som inte gillar så mycket närhet.

Många döda smådjur hittas hela tiden på tomten, i snitt två om dagen. Hittills i sommar har hon, förutom möss och fåglar, tagit två grodor, tre skogssnokar och x antal ödlor. Det är ju normalt att katter tar fåglar men den här tjejen har tagit flera björktrastar och ett par hackspettar.

Det blir ett inlägg med ett par bilder. Jag får inte till det riktigt, det är premiär för mig att blogga via mobilen.

Kommentarer
Postat av: Yin

Tjena syrran! Du verkar ha haft fullt upp i sommar! Du kanske kan ge ett par jakttips? Fast jag skulle nog också kunna jaga mer om jag inte satt fast i den där selen!

2013-08-31 @ 19:47:42
URL: http://yinsibiriskkatt.blogg.se
Postat av: Yin

Min tass hamnade lite fel och skickade lite för snabbt. Jag är imponerad över att du t.o.m vågat dig på större fåglar! Men övning ger ju färdighet ;)
Tass på dig och din familj! Min familj hälsar också..

2013-08-31 @ 19:51:18
URL: http://yinsibiriskkatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0