Ny jaktsäsong

Som vanligt springer tiden iväg väldigt snabbt, såg att det var länge sedan jag gjorde ett inlägg senast. Jag har inte suttit vid datorn speciellt mycket, det blir väldigt mycket på jobbet så det är väl en av anledningarna.
 
Nu verkar det som att våren gör små försök att komma. I och med det har Sunny tagit två fåglar de senaste veckorna. Vi har en på altanen just nu men jag tror att min käre make får ta bort den. Jag tycker inte att det är något trevligt göromål. Det är skönt att det börjar bli varmare men jag ser med viss fasa mot att det börjar en ny jaktsäsong för en viss liten fröken. Hon lär nog bli bättre och bättre på det så det kommer nog bli fler byten som hon ska visa upp för oss.
 
Sunny älskar att vara ute, ofta ligger hon i transportburen som står i den inglasade delen av altanen. Vi började glasa in den i höstas, nu är det lite målarfärg, matta och möbler kvar. Hon kommer nog att vara där ännu mer längre fram då det blir behagligare temperatur fram till sommaren då det nog blir lite för varmt för henne.
 
Busar gör Sunny ganska ofta, inte så ofta med mig. Häromdagen hoppade hon på mitt ben, när jag vände mig om hoppade hon upp och slog med tassen på min axel. Hon kan hoppa rätt så högt. :-)
 
Här kommer några bilder på en avslappnad katt, det är en riktig livsnjutare det här. :-)
 
En som helst sover på rygg.

Det är mysigt att sova i kartongen. Enda sättet att få henne att sova hos oss är om hon ligger i kartongen, vi får lyfta ner kartongen i knät.
 
Ja, vad säger man?
 
Trångt är mysigt!
 
Härligt med lite värme utomhus.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vilka fina bilder på en väldigt avslappnad katt. ♥ Rackarns vad hon verkar duktig på att hoppa högt!

Att dom fångar byten är ju tyvärr deras natur men inte så kul när dom tar hem sina byten och stolt vill visa upp hur duktiga dom är. *kram*

2013-03-25 @ 08:12:47
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0