Höststorm och annat

Ja, nu var det ett tag sedan sist. Jag vet inte vad det beror på men jag har bara inte tagit mig tid att sätta mig ner och uppdatera bloggen. Det har inte hänt så förfärligt mycket här hemma. Sunny har blivit lite mer kelig av sig. Tidigt i lördags morse kom hon och lade sig mellan mina fötter och där låg hon kvar i tre timmar! Hon kommer oftare och lägger sig där och hon har även börjat lägga sig under mitt täcke. Det är ju inte lika varmt längre så hon tycker nog att det är skönt där under.
 
Natten till i söndags var det full storm i hela Västerbotten. Det märktes på den lilla damen kan jag lova. Oj, vad orolig hon var! Sunny gick omkring och jamade och höll oss vakna under några timmar. När stormen bedarrade fram mot förmiddagen var det en trött tjej som sov i princip hela dagen.
 
I och med att det har blivit höst och med det kallare ute är Sunny inne mer och mer. Hon har även gått upp i vikt och det tror jag man kan relatera direkt till det. Numera väger hon 4,8 kg, det är ingen liten katt. Smal som vanligt är hon, i och med att hon är så lång behöver hon nog sina kilon.
 
Jag måste passa på att gratulera Sunnys mamma, Marussia, och uppfödare, Gunilla, till den nya kullen som föddes nu i helgen. Oj, oj, vilka söta små ungar! Vi ska nog ta och avlägga ett besök där längre fram. Risken är väl då att vi kommer att vilja ta hem en av dem. :-)
 
Jag är inte så bra att komma ihåg att ha framme kameran men nu i kväll åkte den fram. Att Sunny fyller två år på onsdag är helt otroligt, vad tiden har gått fort!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Det är så roligt att se bilder på kattungar som blivit stora. Tänk att dom blir 2 år imorgon, helt otroligt så fort tiden har gått! :)

Vilken vikt på denna tjej!!! Inte ens när Marussia är dräktig kommer hon upp i den vikten, det märks att det är från pappa Casper både Sunny o Yin har fått sin storlek.

Vad roligt att hon vill börja bli mer social nu. Ella hoppar oftast upp i min säng och vill sova med mig. Ibland har hon även ro att komma upp i soffan när jag sitter där.

Natten mot söndagen (då stormen var) sov jag djupt och hårt. Hörde absolut ingenting av stormen, men så hade jag inte heller fått så mycket sömn på 2 dygn. ;)

Ge fina Sunny en stor puss och kram från oss på födelsedagen! ♥ *kram*

2013-11-19 @ 20:42:00
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0